dateperma
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 15
دیروز : 38
افراد آنلاین : 1
همه : 9612
پيوندهای روزانه
چت باکس

 

 

روزانه ميلياردها تصوير در اينستاگرام، ميليون‌ها پست‌ در فيس‌بوك و توييت در توييتر به اشتراك گذاشته مي‌شوند. در اين استخر پر از محتوا، بدون استفادۀ صحيح از هشتگ‌ها محتواي شما به‌سرعت بلعيده شده و نخواهد توانست به ايده‌هاي نهايي خود دست يابد.

هشتگ چيست؟

هشتگ(Hashtag) نوعي برچسب و نماد است كه در متن‌ها و پست‌هاي اغلب شبكه‌هاي اجتماعي (مثل فيس‌بوك، توييتر و…) براي مشخص‌كردن مخاطب يا موضوع مشخص استفاده مي‌شود. درواقع هشتگ‌ها بهترين و ساده‌ترين راهكار براي متمركزكردن بحث‌هايي هستند كه در فضاي آنلاين شكل مي‌گيرند.

هشتگ نشان و برچسبي است كه معمولاً براي مشخص‌كردن موضوع يك پست، نوشته يا كامنت يا برجسته‌كردن يك يا چندين كلمۀ كليدي از آن متن، استفاده مي‌شود. هشتگ محبوبيت بسياري در بين ميكروبلاگ‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي مثل توييتر، فيس‌بوك، گوگل پلاس و… دارد كه با استفاده از آن افراد مي‌توانند يك موضوع مشخص را دنبال كنند يا خود به نوشته‌شان برچسب بزنند. هشتگ‌ها به‌وسيلۀ كاراكتر # مشخص مي‌شوند. به عبارت ساده‌تر، در شبكه‎‌هاي اجتماعي هر كلمه‌اي كه قبل از آن، كاراكتر # قرار داده شود، به‌عنوان هشتگ شناخته شده و با كليك روي آن مي‌توان تمام بحث‌هايي كه تاكنون دربارۀ آن كلمه صورت گرفته، مشاهده كرد.

نحوۀ استفاده از هشتگ

هشتگ يا برچسب با استفاده از علامت «#» مشخص شده است كه پس از آن كلمه يا عبارتي كه به‌وسيلۀ كاراكتر فاصله جدا نشده باشد، نوشته مي‌شود. اگر هشتگ طولاني بوده و تركيبي از چند كلمه باشد، اغلب به‌جاي كاراكتر فاصله از نيم‌فاصله ياUnderline ، همان زيرخط (_) استفاده مي‌شود.

قراردادن هشتگ در پست

استفاده از هشتگ بسيار ساده است. كافي است در قسمت كپشن پست خود، علامت# را نوشته و بعد از آن كلمۀ مدنظرتان را بنويسيد. به اين ترتيب نوشتۀ شما با آن كلمه برچسب زده مي‌شود و ساير كاربران مي‌توانند با دنبال‌كردن آن هشتگ، پست شما و ساير افراد كه از آن هشتگ استفاده كرده‌اند، ببينند. همچنين در بسياري از شبكه‌هاي اجتماعي هشتگ‌ها با رنگ ديگري نشان داده مي‌شوند. به اين ترتيب مي‌توان از آن‌ها براي برجسته‌كردن قسمتي از متن نوشته استفاده كرد.

جستجو براساس هشتگ

براي پيوستن به يك هشتگ و دنبال‌كردن آن، دو راه داريد: يا اينكه مستقيم روي هشتگ كليك كنيد تا به صفحه‌اي هدايت شويد كه كل پست‌هاي برچسب‌زده‌شده توسط آن هشتگ در آنجا نشان داده مي‌شود يا از طريق قسمت جست‌وجوي شبكۀ اجتماعي مدنظر اقدام كنيد.

نكات مهم به‌هنگام استفاده از هشتگ‌ها

با اينكه همه به‌سادگي مي‌توانند از مزيت هشتگ‌ها بهره‌مند شوند، برخي اصول و نكات اساسي براي استفاده از آن‌ها ضروري است.

  • صفحۀ شبكۀ اجتماعي شما بايد پابليك (عمومي) باشد.
    • ممكن است براي افزايش حريم خصوصي، تنظيمات صفحات شبكه‎‌هاي اجتماعي خود را دست‌كاري كرده و آن را از حالت عمومي به حالت خصوصي تغيير داده باشيد. در چنين شرايطي هشتگ‌هاي شما از ديد عموم پنهان شده و درواقع وجود آن‌ها هيچ ارزش افزوده‌اي به متن شما اضافه نخواهد كرد.
  • هشتگ‌هاي شما بايد خوانا بوده و از هشتگ‌هاي بي‌معني پرهيز شود.
    • اغلب هشتگ‌ها با هدف دستيابي به بازديدكنندگان بيشتر براي پست شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته مي‌شوند. بنابراين استفاده از هشتگ‌هاي بي‌معني يا هشتگ‌هايي كه مردم به دنبالش نيستند، بي‌ارزش محسوب مي‌شود.
  • هشتگ‌ها بايد نزديك‌ترين ارتباط را با متن شما داشته باشند.
    • هشتگ را مي‌توانيد در هركجا از متن ارسالي خود استفاده كنيد؛ ولي بايد توجه ويژه‌اي به ارتباط آن با موضوع متن داشته باشيد. هر كسي كه به‌دنبال هشتگ‌ خاصي است، درواقع به‌دنبال دريافت ارزش از محتوايي است كه با آن هشتگ برچسب زده شده است، نه صرفاً خود هشتگ!
  • هشتگ‌ها جنبۀ اطلاع‌رساني گروهي دارند.
    • يكي از مزيت‌هاي بسيار مهم هشتگ‌ها اطلاع‌رساني گروهي است. از همين رو، در رويدادها و دورهمي‌ها به ميزان زيادي استفاده مي‌شود. براي مثال، برگزاركنندگان رويداد، هشتگ خاصي را براي آن مدنظر قرار مي‌دهند و هر كسي با دنبال‌كردن آن هشتگ مي‌تواند تمام اطلاعات و به‌روزرساني‌ها را مطالعه كند. نه فقط رويدادها، بلكه در تمام جاهايي كه گروه وجود دارد مي‌توان از هشتگ‌ها استفاده كرد.
  • با هشتگ‌ها به دستۀ بزرگ‌تري از مخاطبان دسترسي داريد.
    • موضوعات مطرح‌شده در هشتگ را همه مي‌توانند مطالعه كنند و ديگر نيازي نيست هر شخصي مطلب را به‌صورت جداگانه به اشتراك بگذارد.
  • هشتگ‌ها در جست‌وجو و اشتراك‌گذاري مطالب كمك مي‌كنند.
  • هشتگ‌ها را مي‌توان موتور جست‌وجوي شبكه‌هاي اجتماعي دانست. با مراجعه به هشتگ‌ها، ديگر نيازي به جست‌وجوي موضوعتان نيست. مي‌توانيد مطالب گوناگون مرتبط را مطالعه كنيد.
  • از تعداد مناسبي از هشتگ‌ها استفاده كنيد.
    • استفادۀ بيش از اندازه از هشتگ‌ها باعث مي‌شود پست شما جلوۀ نامناسبي داشته باشد و محتواي شما بين هشتگ‌ها گم شود. تعداد استاندارد و ايدئال هشتگ‌ها معمولاً بين ۲تا۳ هشتگ است. از بين هشتگ‌هايي كه مايل به استفاده از آن‌ها هستيد، محبوب‌ترين و مرتبط‌ترين هشتگ‌ها را براي پست خود انتخاب كنيد.

 

منبع : سايت نيما شفيع زاده 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۳۶:۴۵ ] [ datewanted ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب